Punkt Przedszkolny Fantazja | ul. Widokowa 8, 71-784 Szczecin tel. (91) 880-35-59, kom. 605-323-127
| |
|
Liczba odwiedzin od 01.01.2015: 24697 razy
dzięki wykupionej wizytówce w serwisie szkolnictwo.pl
(wysokie pozycjonowanie płatnej wizytówki =
= duża popularność Twojej jednostki!)
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
|   | PUNKT PRZEDSZKOLNY FANTAZJA
- język angielski - zajęcia logopedyczne - zajęcia z integracji sensorycznej - szeroka oferta zajęć dodatkowych - liczne konkursy - ciekawe wystawy - imprezy okolicznościowe - wykwalifikowana kadra pedagogiczna - współpraca z rodzicami - miła i przyjazna atmosfera
|
Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam.
Pozwól mi zrobić, a zrozumiem.
Konfuncjusz
Punkt Przedszkolny „Fantazja” w Szczecinie rozpoczął swoją działalność 1 września 2009r. Uczęszczają do nas dzieci w wieku 2,5 do 5 lat. Tworzymy jedną grupę 16-20 osobową.
Duży nacisk kładziemy na rozwój twórczy dziecka poprzez zabawy plastyczne,
taniec, muzykę (gra na instrumentach muzycznych) oraz rozwiązując problemy
codzienne w sposób kreatywny. Tu matematyka to świetna i często smaczna zabawa, angielski jest rozśpiewany, a przyrodę doświadczamy w sposób eksperymentalny.
Punkt Przedszkolny "Fantazja" czynny jest w godzinach od 7:00 do 16:30, w czasie których realizowana jest podstawa programowa wychowania przedszkolnego. Przyjęcie dziecka do Punktu Przedszkolnego następuje na podstawie umowy cywilno – prawnej zawartej pomiędzy rodzicami (prawnymi opiekunami) lub jednym z rodziców dziecka (opiekunów prawnych) a Przedszkolem.
|
|
Oferujemy:
- język angielski
- rytmikę z elementami muzykoterapii
- zajęcia logopedyczne grupowe i indywidualne
- zajęcia plastyczne z elementami arteterapii
- zajęcia z integracji sensorycznej
(grupowe i indywidualne)
- gimnastykę korekcyjną
- edukację ekologiczną
- hipoterapię
- zajęcia edukacyjne na basenie
- naukę czytania metodą Glenna Domana i Jagody Cieszyńskiej
- naukę tańca towarzyskiego, disco i hip hop
- zajęcia kulinarne
- dobrą zabawę
|
Metody pracy w Punkcie Przedszkolnym "Fantazja":
- "Wprowadzenie w Świat Liter Metodą Ireny Majchrzak"
-
Marii Montessorii
-
Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej
-
Metoda Glenna Domana
-
Kinezjologia Edukacyjna Metodą Paula Dennisona
-
Weroniki Sherborne
-
Zabawy Fundamentalne
-
Karla Orffa
-
Rudolfa Labana
Program punktu przedszkolnego:
Realizujemy cele i zadania określone w ustawie o systemie oświaty oraz w przepisach wydawanych na jej podstawie, a w szczególności na podstawie programu wychowania przedszkolnego, obejmujące w szczególności:
|
wspomaganie indywidualnego rozwoju dziecka poprzez zastosowanie elementów z pedagogiki Marii Montessori oraz ćwiczeń z zakresu integracji sensorycznej
stworzenie opieki nad dziećmi odpowiednio do ich potrzeb i możliwości Punktu Przedszkolnego
wspomaganie działań wychowawczych rodziców, wpływanie na integrowanie zabiegów wychowawczych i przygotowanie dzieci do nauki szkolnej
wychowywanie dziecka w poszanowaniu tradycji domu rodzinnego
|
|
Układ treści programowych jest skoncentrowany wokół aktywności dzieci: społecznej, językowej, poznawczej, artystycznej, ruchowej i zdrowotnej.
|
INTEGRACJA SENSORYCZNA
Integracja sensoryczna to podświadome współdziałanie zmysłów człowieka umożliwiające wykonywanie
codziennych czynności. Zmysły podstawowe dla integracji sensorycznej to dotyk, równowaga oraz czucie ciała. Mają one zasadnicze znaczenie w naszym codziennym funkcjonowaniu. Ich dobre zintegrowanie jest podstawą harmonijnego rozwoju i działania pozostałych, wyższych zmysłów i umiejętności, jak: wzrok, słuch, mowa, chodzenie oraz zdolność wykonywania precyzyjnych czynności (np.: pisanie, czytanie).
Jeśli doświadczenia dziecka w odbiorze i przetwarzaniu bodźców płynących ze zmysłów podstawowych są nieprawidłowe lub niepełne, nie jest ono w stanie nauczyć się tych bardziej złożonych czynności (czytanie, pisanie) i opanowanie ich sprawia mu ogromną trudność. Dziecku potrzeba 7-8 lat doświadczeń, na które składają się: ruch, poznawanie otoczenia i własne działanie. Tworzą one podstawę rozwoju intelektualnego, osobowościowego, społecznego.
Metoda ta oparta jest na neurofizjologicznych podstawach rozwoju a kluczem do przynoszącej efekty terapii jest obserwacja kliniczna i standaryzowane testy. Integracja Sensoryczna jest metodą, jedną z najnowocześniejszych i skutecznych, stosowanych w terapii dzieci młodszych, u których obserwuje się trudności w zakresie: umiejętności ruchowych, problemów emocjonalnych czy opóźnionego rozwoju mowy. |
POSIŁKI W PRZEDSZKOLU
Dzieci w Punkcie Przedszkolnym "Fantazja" otrzymują zdrowe, domowe i smaczne posiłki.
Ważne jest nie tylko to, co dzieci jedzą, ale również w jaki sposób, jak przygotowują się do
spożywania posiłków i jak kończą, sprzątają po konsumpcji. Uczymy dzieci zasad dobrego
"zachowania się przy stole", począwszy od czynności przygotowawczych po sprzątanie po
posiłku. Dzieci w Punkcie Przedszkolnym „Fantazja” nakrywają do stołu, przygotowują talerze, sztućce, dbają o estetykę miejsca, ład i porządek po posiłku. Uczymy dzieci samodzielności, odpowiedzialności za porządek i dobrej organizacji.
SERDECZNIE ZAPRASZAMY !!
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
|
|
|